Prevencia proti chrípke a nádche

Prevencia je úsilie, vďaka ktorému možno dosiahnete, že sa váš život stane zdravším. V tomto článku si rozoberieme niektoré spôsoby, ako predísť chrípke a nádche.

Ak vás už chrípka trápi a chcete sa jej zbaviť, pomôže vám tento článok.

6 tipov, ako predísť chrípke a nádche

1. Umývajte si ruky

Počas dňa by ste si mali často umývať ruky, najlepšie antibakteriálnym mydlom. Ak pri sebe mydlo nemáte, aj umývanie čistou teplou vodou je lepšie, ako nijaké umývanie. Keď ste v blízkosti chorých, umývajte sa častejšie.

Chrípka a nádcha sa šíri priamym kontaktom a samoinfikovaním, teda tak, že sa dotknete predmetu alebo osoby kontaminovanej vírusom a potom sa neumytými rukami dotýkate vlastných očí, nosa alebo úst.

Dávajte si pozor aj na telefóny, klávesnice alebo na iné predmety, ktorých sa dotýkajú nakazené osoby.

2. Dodržiavajte pitný režim

Takmer 75 % ľudského tela tvorí voda. Každý z našich životne dôležitých orgánov potrebuje vodu, aby dobre fungoval a neodumrel.

Ak chcete zostať zdraví, mali by ste každý deň piť veľa tekutín (voda, prírodné ovocné šťavy a bylinkové nápoje bez kofeínu). Voda prechádza celým naším telom a vyplavuje z neho jedy. Zdravý dospelý človek by mal denne vypiť najmenej 2 litre vody alebo iných tekutín.

Pitný režim (chrípka)

3. Dýchajte nosom, nie ústami

Dýchanie ústami vysušuje sliznicu v hrdle, teda obrannú líniu proti chrípke a nádche, ktorú chcete mať v najlepšom stave.

Možno si ani neuvedomujete, ako dýchate. Poproste preto priateľa alebo príbuzného, aby si všímal, či dýchate nosom alebo ústami.

4. Dajte si záležať na zdravej výžive

Správne stravovanie podporuje reprodukciu zdravých buniek a tkanív. Ak sa budete zdravo stravovať, udržíte si silné svalstvo a pevnú kostru a poskytnete telu potrebnú energiu. Jedzte viac zeleniny a ovocia.

5. Jedzte jogurt

Každý deň si dajte jeden nízkotučný jogurt a vaša náchylnosť na chrípku a nádchu sa zníži. Niektoré výskumy hovoria o tom, že ľudia, ktorí konzumujú jogurt, sú o 25 % menej náchylnejší na nádchu. Podľa vedcov za to môžu aktívne kultúry v jogurte, ktoré stimulujú produkciu látok imunitného systému, ktoré chránia organizmus pred ochoreniami.

6. Snažte sa myslieť pozitívne

Mozgové mechanizmy pozitívneho myslenia stimulujú uvoľňovanie interleukínov, ktoré pôsobia proti nádche a chrípke. Negatívne emócie spúšťajú úplne inú reťazovú reakciu ako pozitívne pocity. Často sa pritom uvoľňujú látky, ktoré potláčajú imunitné schopnosti organizmu.

Ešte zopár rád na záver:

  • častejšie vymieňajte uteráky
  • navštevujte saunu
  • otvorte na chvíľu okná a doprajte si čerstvý vzduch
  • zvýšte príjem vitamínu C
  • znížte príjem kofeínu
  • oddychujte

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>