Bolesť chrbta – ako sa jej zbaviť?

Bolesť chrbtice trápi nespočetné množstvo ľudí, najmä tých starších. Ak ste len nedávno začali pociťovať nepríjemné bolesti, dožičte si pár dní odpočinku. Nezabúdajte však na pohyb, pretože práve on dokáže robiť zázraky. Po niekoľkých týždňoch, keď vám už bude naozaj lepšie, môžete vyskúšať niektoré z cvikov na boľavú chrbticu, ktorých je plný internet.

Čo pomáha proti bolesti chrbta a ako jej predchádzať?

Fyzikálne terapie

Doprajte si masáž, magnetoterapiu, elektroliečbu, zábaly alebo iné terapie, ktoré zmiernia bolesť vašej chrbtice.

Masáž chrbtice

Terapia chladom a teplom

  • Na bolesť priaznivo zaberá ľad. Preto akonáhle spozorujete bolesť vášho chrbta, zabaľte do uteráka vrecúško ľadu a prikladajte ho na postihnuté miesto niekoľkokrát denne (zhruba na 15 minút). Ak práve nemáte po ruke ľad, pomôže aj mrazená zelenina (taktiež zabalená v uteráku). Obklad prikladajte vo chvíli, keď je bolesť intenzívna a neskôr vtedy, keď ukončíte cvičenie alebo inú fyzickú aktivitu.
  • Po dvoch dňoch studené obklady vymeňte za teplé a vlhké. Na boľavý chrbát skvelo pôsobia napríklad teplé bazény alebo elektrický vankúš. S teplom to však veľmi nepreháňajte.

Ako sa chrániť pred bolesťami chrbtice? – 6 rád

  • Kvalitný spánok: Nezáleží len na dĺžke spánku, ale aj na vhodnom matraci. Správny matrac by nemal byť ani veľmi mäkký, ani veľmi tvrdý.
  • Pri spánku ležte na chrbte alebo na boku (ak netrpíte bolesťou, ktorá vystreľuje do nôh): Ak spíte na chrbte, môžete si podložiť kolená a hlavu vankúšom (uvoľníte tlak v spodnej časti chrbta).
  • Dostatok pohybu: Málo pohybu má za výsledok ochabnutie, oslabenie svalstva a v konečnom dôsledku bolesť chrbta.
  • Správne sedenie: Správne sedenie je dôležité hlavne vtedy, keď pri počítači denne strávite niekoľko hodín. Mali by ste sedieť vzpriamene a monitor by mal byť vo výške vašich očí. Vhodné je aj tzv. dynamické sedenie, čiže napríklad sedenie na fitlopte (nie je vhodná na sedenie počas celého dňa).
  • Obezita chrbtu nepomáha: Obezita znamená kilogramy navyše a problematickejší pohyb, ktorý je pre zdravie nevyhnutný.
  • Sledovanie televízora: Ak počas sledovania televízora ležíte, vaša chrbtica trpí.

Sedieť alebo ležať pri práci s PC?

Vyskúšajte státie. Nedávno som narazil na skvelý článok od Mira Veselého, v ktorom píše o tom, že ideálne je pri práci s počítačom stáť. Ja som to zatiaľ nevyskúšal, no vyzerá to zaujímavo.

Navštívte lekára

Lekár vám pravdepodobne predpíše lieky alebo protizápalové prípravky, ktoré utíšia bolesť a uvoľnia svalové kŕče.

Pridajte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.