Zásadité potraviny – cesta k zdraviu

Len naozaj málo ľudí vie o rozdelení potravín na kyselinotvorné a zásadité. Obe skupiny potravín majú rozličný vplyv na organizmus a na samotný metabolizmus. Dovoľte mi ešte poznamenať, že určujúca nie je chuť (napríklad citrón má prebytok zásaditých kysličníkov).

Vplyv kyselinotvorných a zásaditých potravín na zdravie

Udržte si pevné zdravie

Konzumáciu kyselinotvorných potravín by sme mali obmedziť a naopak viac by sme mali jesť zásadité potraviny.

Zdravie si človek môže udržať len vtedy, ak na jeho jedálničku budú prevládať zásadité potraviny. Ochránite sa tak pred niekoľkými známymi ochoreniami a budete sa cítiť lepšie.

Choroby kostí, zubov či kĺbov, ochorenia srdca, žalúdku alebo kože, cukrovka, niektoré druhy zhubných nádorov či napríklad zápal ľadvín. Všetky tieto ochorenia majú jedného menovateľa – zlá výživa. Vplyv nesprávnej výživy sa pomaly ale isto uplatňuje každý deň.

Melón (jedna zo zásaditých potravín)

Popremýšľajte nad tým a skúste zmeniť svoje stravovacie návyky. Zvíťaziť musí uvážlivosť a zdravý rozum. Je pravdou, že mnohým ľuďom je svoje zdravie ľahostajné. Sú však aj ľudia, ktorí majú záujem o zdravý spôsob života, ale z nedostatku pravdivých informácií sa stravujú nezdravo. Je nutné každému poskytnúť dostatok kvalitných informácií a dobrý výber potravín, aby sme si podľa vlastnej voľby mohli vybrať, či chceme žiť zdravo alebo nie.

Zoznam, ktorý vám pomôže

Prejdime teda k jadru tohto článku. Napadlo ma, že by bolo múdre uviesť sem stručný zoznam zásaditých a kyselinotvorných potravín. Nech sa páči.

Stručný prehľad niektorých zásaditých potravín:

Takmer všetky potraviny rastlinného pôvodu (okrem obilnín a niektorých strukovín) sú zásadité.

  • surová zelenina
  • surové ovocie
  • zemiaky
  • naklíčené semená
  • sója
  • biela fazuľa
  • lieskové orechy
  • hrozienka
  • mak
  • bylinné čaje

Niečo medzi:

  • mlieko (mierne zásadité)
  • rastlinné oleje (neutrálne)
  • včelí med (neutrálny)

Niekoľko kyselinotvorných potravín:

Takmer všetky potraviny živočíšneho pôvodu (okrem mlieka a jogurtov) sú kyslé.

  • obilniny (všetko pečivo)
  • vajcia
  • hrach
  • šošovica
  • cukor
  • čokoláda
  • vlašské orechy
  • čaj
  • káva
  • kakao
  • alkohol
  • živočíšne tuky

Vyhnite sa prekysleniu

V súčasnej dobe konzumujeme hlavne potraviny, ktoré sú kyselinotvorné. Ak k tomu pripočítame aj veľa stresu a málo pohybu, tak zistíme, že nám toto všetko v tele vytvára chemickú nerovnováhu. Hladina pH v našich bunkách a telesných tekutinách ovplyvňuje všetky procesy v organizme.

Pri prekyslení vznikajú rôzne ochorenia. Prekyslený organizmus má veľký problém odolávať chorobám, pretože sa im darí hlavne v kyslom prostredí. Počas tohto javu sa telo dostáva do stresu z toho, koľko práce musí robiť, aby sa zbavilo kyslého odpadu a vrátilo opäť do rovnováhy.

Medzi bežné prejavy prekyslenia patrí napríklad únava, bolesť kĺbov, vypadávanie vlasov, rakovina, obezita či napríklad ekzém.

Ak chcete predísť prekysleniu, tak jedzte prevažne zásadité potraviny, viac sa hýbte a skúste sa nestresovať.

Názor na “Zásadité potraviny – cesta k zdraviu

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>